diumenge, d’octubre 07, 2007

Microsoft introdueix la segona generació de Zune quan ni tan sols la primera ha acabat de quallar

Sincronització sense fils automàtica amb el nostre ordinador i una nova comunitat social en línia per als fans més acèrrims d'aquest reproductor multimèdia, les principals novetats.

Es parla d'ell perquè és un producte Microsoft amb tot el que això comporta, però segur que si no hagués estat fet per la companyia de Redmond, el Zune seria a dia d'avui un reproductor MP3 més que buscaria fer-se el seu lloc al mercat competint contra la resta i contra l'amo absolut del sector, l'iPod d'Apple.

En contra de l'èxit obtingut amb altres productes informàtics, la companyia de Bill Gates no ha aconseguit arribar al gran públic en massa amb el Zune. Tot i que té funcionalitats molt interessants com la connectivitat WiFi que ens permet passar cançons en qualsevol lloc a un altre propietari d'un Zune, es troba llastat principalment per un sistema DRM molt estricte que impedeix que aquestes mateixes cançons durin més de tres dies en l'aparell de l'altra persona.

Amb Zune, Microsoft ha intentat (i intenta) crear quelcom més que un reproductor MP3 i que també admet vídeo (MP4), si no també teixir una xarxa social al seu voltant emprant per a això la interactivitat entre usuaris que proporciona l'abans esmentada connectivitat WiFi.

La companyia de Redmond ha introduït la segona generació d'aquest reproductor sense esperar encara a què la primera s'hagi acabat de consolidar en el mercat (gairebé ni tan sols ha començat a fer-ho), presentant per a això tres nous models: un semblant estèticament al model anterior, amb un disc de 80 GB., pantalla de 3,2" i cascos d'alta qualitat, tot això per un preu de 249,99 dòlars. El segon consisteix en un model ultraportable de 4 GB. a 149,99, i el tercer un model amb 8 GB. a 199,99. La diferenciació en la gamma respecte a l'únic model existent fins ara pot ser un mimetisme a la diversitat de models de l'iPod, cadascun adaptat a les necessitats d'un tipus d'usuari i activitat concreta.

La forma de navegar entre els menús del Zune ha canviat, essent emprada per a això una roda tàctil que rep el nom de Zune Pad, una altra característica que sembla mimetitzada de l'iPod.

Però sense cap mena de dubte, el més destacable d'aquests nous models és la sincronització. A partir d'ara en farem prou amb connectar el nostre Zune a la xarxa sense fils domèstica, a la presa de corrent o al dock, i aquest es sincronitzarà automàticament amb el nostre ordinador de sobretaula. En el procés de sincronització s'importaran de forma automàtica les gravacions de televisió que hàgim fet amb el Media Center del Windows Vista, de manera que posteriorment les podrem veure allà on vulguem.

Per acabar amb l'apartat d'especificacions tècniques dels nous aparells, afegir que tots els nous models compten també amb sintonitzador de ràdio FM.

Zune Social

Però no només de nous aparells viu el melòman; la interacció social amb altres aficionats a la música en una època en la qual les comunicacions remotes amb persones desconegudes a través d'Internet està guanyant tanta importància i les xarxes socials s'estenen com la pólvora, és lògic pensar que per a quelcom tan personal com un reproductor de música no es pot deixar de banda aquest factor. I Microsoft no ho fa.

Paral·lelament a la presentació dels nous models de Zune, la companyia de Redmond ha obert en fase beta la xarxa Zune Social, un lloc web en el qual cada posseïdor d'un Zune pot penjar les seves preferències musicals en forma de llistes de reproducció per a què la resta les valori i s'inspiri en elles. En definitiva, un mimetisme més del què podem trobar dins de l'iTunes.

Per acabar, esmentar també que la botiga en línia Zune Marketplace ha canviat, essent simplificada per a què al client li sigui més fàcil i ràpid trobar el que busca.

Més informació:

Lloc web de Zune
http://www.zune.net/