diumenge, de setembre 30, 2007

Google presenta noves formes de publicitat

La companyia del cercador expandeix els seus programes d'anuncis cap als dispositius mòbils i els gàdgets disponibles en Google Desktop.

Com diu Google en una de les seves notes de premsa, el nombre de dispositius mòbils en el món és més gran que el d'ordinadors de sobretaula. La telefonia mòbil ha generat un boom tecnològic els darrers anys paral·lel al boom de negoci associat a aquesta activitat i que abraça des de la fabricació de terminals fins al contingut que els usuaris d'aquests dispositius poden gaudir per descàrrega directa o des d'Internet. I on hi ha contingut hi ha publicitat, i on hi ha publicitat, allà hi trobem a Google.

La companyia fundada per Larry Page i Sergey Brin ha anunciat la disponibilitat del seu programa AdSense for Mobile que facilita la inserció de publicitat sensible al context en llocs web preparats per ser consultats des d'un dispositiu mòbil.

Els anuncis es materialitzen principalment en format text, molt simple i molt menys vistós que els formats gràfics però com ha demostrat la mateixa Google, terriblement efectiu si es sap usar.

Aquest programa, orientat a webmasters, permet que aquests puguin generar beneficis amb la seva pàgina web inserint espais publicitaris gestionats per Google, i dels ingressos que generen aquests anuncis, en reben un percentatge.

La inserció dels anuncis és sensible al context, és a dir: el sistema intel·ligent de Google estudia el text de la pàgina en la qual inserirà la publicitat i reacciona davant determinades paraules, extrapolant la temàtica del lloc web i lliurant els anuncis que més s'ajusten a la temàtica del lloc. D'aquesta manera, el receptor de la publicitat té més possibilitats de trobar alguna cosa que li interessi entre els anuncis que se li presenten.

Entre els països per als que es troba disponible aquest producte tenim a Espanya, França, Estats Units, Rússia o Austràlia.

L'altra forma de publicitat innovadora presentada per Google afecta a un dels seus productes actualment al mercat, Google Desktop, i més concretament als Google Gadgets. Aquests són petits programes o plug-ins que funcionen a l'escriptori del nostre ordinador i que realitzen una funció concreta com informar sobre l'hora, connectar-se a Internet i descarregar els titulars de les últimes notícies, o informar sobre la previsió del temps per a una ciutat.

Google Gadgets Ads permet presentar una publicitat més rica en contingut gràcies al mateix motor de visualització de Google Gadgets, amb el que permet a la nova forma d'anuncis emprar des de text a animacions Flash, amb el que els creatius disposen d'un arsenal més complet de recursos per a crear espots impactants.

Aquest tipus de publicitat es pot inserir en pàgines web, donant un resultat molt vistós i permetent la creació d'anuncis interactius en els quals l'internauta no és un mer espectador passiu, si no que "navega" entre el contingut de l'anunci.

Més informació:

Google Gadget Ads
http://www.google.com/adwords/gadgetads/

Per a AdSense for Mobile, simplement ens hem de donar d'alta en el lloc d'AdSense o, si ja disposem d'un compte, entrar-hi i gestionar les opcions adequades.

Anunci de Google AdSense for Mobile
http://adsense.blogspot.com/2007/09/here-comes-mobile.html

Anunci de Google Gadget Ads
http://adsense.blogspot.com/2007/09/introducing-google-gadget-ads.html