diumenge, d’octubre 28, 2007

Microsoft i Facebook signen aliança estratègica

La companyia d'Internet proporciona a Microsoft l'oportunitat d'expandir el seu negoci en línia amb noves aplicacions.

Facebook és una xarxa social de contactes dirigida inicialment a la comunitat estudiantil nord-americana però que amb el temps s'ha expandit arreu del món arribant a superar els 40 milions d'usuaris. A més del component de xarxa social que permet als seus usuaris registrats mantenir la informació dels seus contactes i amistats, Facebook proporciona una API per a què terceres parts puguin construir aplicacions que funcionen sobre el lloc web, com per exemple petits vídeojocs. El potencial que això últim genera de convertir a Facebook en un autèntic sistema operatiu en línia o, pel cap baix, un dels llocs clau de la Web 2.0, han fet que companyies com Google o Microsoft s'hagin interessat per invertir-hi.

Finalment ha estat la companyia fundada per Bill Gates la que s'ha endut el premi, alguns rumors diuen que davant els mateixos nassos de Google que també estava interessada en arribar a un acord amb Facebook.

L'aliança a la qual s'ha arribat estén l'acord que les dues empreses mantenien des de l'any passat en el terreny de la publicitat en línia, i converteix a Microsoft en l'única proveïdora d'aquesta mena de solucions per a Facebook a tot el món.

La companyia de Redmond també invertirà en Facebook en la seva propera ronda de finançament, amb una quantitat total de 240 milions de dòlars que corresponen a l'1,6% de les accions de l'empresa.

Paral·lelament a aquest anunci, la companyia de la xarxa social va donar a conèixer la seva nova plataforma mòbil, que permet als desenvolupadors que treballen sobre la seva plataforma executar les seves aplicacions en dispositius com telèfons mòbils i PDA's. El llançament inclou també a les populars BlackBerry, després d'arribar a un acord amb Research In Motion (RIM).

Més informació:

Nota de premsa de Facebook
http://www.facebook.com/press/releases.php?p=8084