dijous, de setembre 06, 2007

Nova tecnologia permet tractar els espais publicitaris en els vídeojocs com els anuncis de TV

Aquest nou producte proporciona noves possibilitats als creadors de vídeojocs i als anunciants.

La companyia Double Fusion, especialitzada en publicitat i màrqueting en vídeojocs, ha presentat un nou producte en el marc de la convenció de desenvolupadors de vídeojocs que es celebra aquests dies a Austin (Texas, Estats Units), i que promet canviar la forma en com els anunciants apareixen en els vídeojocs.

Des de fa alguns anys no ens és rar veure anuncis inserits en els vídeojocs més populars, ja siguin de productes de la mateixa companyia productora del joc o de marques comercials relacionades amb la seva temàtica; així, per exemple, no ens ha de ser estrany que els noms, logotips i fins i tot còpies dels anuncis reals de marques de roba i calçat esportiu apareixin en els estadis dels jocs de futbol o bàsquet, fent més colorista i realista el joc al mateix temps que s'intenta convèncer a l'usuari per a què compri els seus productes. Però fins ara, la publicitat era estàtica, és a dir, un anunci inserit en un joc romandria en la mateixa posició i amb la mateixa imatge durant tota la vida útil del programa.

El desenvolupament de Double Fusion, que rep el nom de fusion.runtime, permet canviar aquesta circumstància separant el que és el procés de creació del joc amb el de la publicitat. Aquesta utilitat fa que el videojoc vagi a buscar la publicitat per exhibir a Internet, de manera que la companyia anunciant pot canviar la seva campanya publicitària en qualsevol moment, o el creador del vídeojoc pot fins i tot canviar d'anunciant.

L'únic que no pot fer el producte de Double Fusion és canviar el lloc del joc en el qual s'hi inserirà la publicitat, quelcom que s'ha de fer mitjançant programació quan s'està desenvolupant el mateix joc.

Noves possibilitats

El model de negoci de Google, una de les companyies més en boca del sector informàtic actualment, es basa en la publicitat, mentre que el gruix del model de negoci del sector dels vídeojocs és el del pagament per producte, encara que hi ha disponibles una certa quantitat de desenvolupaments gratuïts especialment sota el paraigua del programari lliure i per a terminals mòbils.

El producte de Double Fusion pot obrir noves vies de comercialització de vídeojocs, més semblant al què fa Google que al mètode tradicional fins ara, és a dir, amb jocs gratuïts per als usuaris i subvencionats amb publicitat.

Malgrat tot, i degut a la relativa lentitud de formes amb la qual evoluciona el sector del vídeojoc (i al contrari que la ràpida evolució tecnològica que pateix), és probable que aquesta via no tingui un impacte immediat i que a llarg termini sigui difícil fer prediccions.

El principal escull als jocs subvencionats per publicitat poden ser les vídeoconsoles, deficitàries majoritariament pel maquinari per a les seves empreses productores, però que acaben donant beneficis amb la venda de jocs i accessoris.

Cal no oblidar que per a què el finançament per publicitat sigui efectiu, el nombre d'usuaris del servei en el qual es presenta aquesta publicitat ha de ser gran, ja que amb pocs usuaris no s'aconsegueix arribar al nombre suficient d'impressions com per a què surti rendible. És per això que els jocs sufragats per publicitat haurien de ser els més populars i, per tant, amb més nombre d'usuaris.

Una altra possibilitat seria treure versions retallades o "lite" d'alguns vídeojocs populars, finançades aquestes amb publicitat i oferint-se gratuïtament als usuaris per atraure'ls posteriorment al seu "germà gran", la versió completa i comercial del programari.

Més informació:

Pàgina web de Double Fusion
http://www.doublefusion.com/