diumenge, de setembre 16, 2007

Els productors de continguts es revolten contra Apple

NBC Universal no renova el contracte amb la companyia de Cupertino per oferir les seves sèries i programes de televisió a través del servei iTunes fins que Apple no liberalitzi la política de preus que marca en aquest servei.

Actualment, i des de fa temps, a iTunes no només es pot trobar música o altres continguts d'àudio, si no que també tenim a la nostra disposició sèries de televisió i pel·lícules optimitzades per a ser vistes a través d'un dels models d'iPod amb capacitat de reproducció de vídeo. El preu dels shows televisius és d'1,99 dòlars per episodi, una tarifa fixada per la mateixa Apple que han d'acceptar totes les productores si volen vendre els seus productes a través del servei número u en el món de venda de continguts audiovisuals. Tot i això, que signin contracte no vol dir que estiguin d'acord amb les pràctiques d'Apple.

NBC Universal ha estat la primera en rebel·lar-se contra la companyia de Steve Jobs i la seva política de preus, declinant renovar el contracte que la unia a iTunes i privant als usuaris d'aquest servei de poder gaudir de sèries d'èxit mundial com Heroes o Medium. La voluntat de la NBC és tenir llibertat per establir la seva pròpia política de preus i crear els seus packs a mida de productes, una cosa amb la que no transigeix Steve Jobs.

Aquesta no és l'única companyia en desacord amb Apple, malgrat que si la primera que s'ha atrevit a manifestar-ho públicament i a trencar amb la companyia de Cupertino, fet que podria establir un precedent per a altres productores en el futur, encara que de moment sembla pesar més el lideratge destacat d'iTunes en aquest sector que la voluntat mateixa de les productores.