divendres, de juny 22, 2007

Crisi d'identitat a Yahoo!

La companyia perd la batalla dels portals d'Internet davant Google i Microsoft, i a despit d'una meritoria posició entre les primeres pàgines de referència en el món, no està satisfeta i vol tornar a ser el què fou: el líder indiscutible.

Fa uns quants anys, Yahoo! no era només un nom propi a Internet, si no "el" nom propi, la pàgina més vista, la més visitada, la que més èxit tenia, la què estava en boca de tothom. El seu cercador servia (i encara ara serveix) milions d'adreces producte de les cerques transcendentals o totalment intranscendents dels internautes, i les seves noticies informaven a més d'un sobre com anava el món fora de l'ordinador.

Els temps canvien, i l'interès de les empreses es va centrar de cop i volta en Internet com una eina "de futur" (i que ja és present des de fa molt) i a l'empara de la Xarxa de xarxes van néixer també altres gegants. Fou el cas de Google, que de la nit al dia es va convertir en el principal cercador per als milions d'internautes, desbancant a Yahoo!.

Per la seva banda, Microsoft també va apostar per la Xarxa malgrat que Bill Gates havia arribat a vaticinar que el futur d'aquesta era, pel cap baix, dubtós. I ho va fer amb l'excés de mitjans i esforços als què ens té acostumats en tot la companyia de Redmond. Un altre rival per a Yahoo!...

I mentrestant, aquesta empresa pionera d'Internet semblava que no acabava d'adaptar-se als nous temps, anava sempre a remolc dels altres oferint serveis "innovadors" quan aquests ja eren oferts per altres des de feia algun temps. En definitiva, sembla que Yahoo! no ha sabut llegir el canvi i els nous temps que s 'acostaven. Greu errada per a una companyia tecnològica.

Convertida en moneda de canvi, Yahoo! ha estat a l'òrbita de Microsoft fa poc, amb la intenció per part del gegant de Redmond d'adquirir-la i presentar, amb les forces d'ambdues unides, batalla contra Google.

L'escenificació última d'aquesta crisi ha provocat el pànic entre els accionistes de Yahoo!, inversors i corredors de borsa, i s'ha cobrat el cap de Terry Semel, CEO de yahoo! (perdó, ara ja ex-CEO...) i cap de turc de la situació, a favor de Jerry Yang, fundador de l'empresa i nomenament que ha tranquil·litzat als peixos grossos del Nasdaq, la borsa especialitzada en empreses tecnològiques més famosa del món.

Caldrà veure quines mesures pren Jerry Yang per tal de pal·liar el fracàs de Yahoo!; i si no, jutgin vostès mateixos aquest "fracàs": número 1 en el rànquing d'Alexa, que si bé alguns professionals del sector afirmen que no és que sigui molt exacte, sí és indicatiu d'alguna cosa. En contraposició, Msn.com (de Microsoft) ocupa el segon lloc i Google el tercer. Fracàs rotund?