dijous, de març 29, 2007

Google comença a provar el model de pagament per acció en els seus serveis de publicitat

Permet als anunciants optimitzar la despesa que realitzen en publicitat i als administradors de pàgines web obtenir més beneficis en una acció concreta.

Fins ara, els serveis de publicitat de Google per a anunciants permetien dues formes de pagament a les pàgines web que mostren anuncis dels seus clients: una és el pagament per impressió, que consisteix en abonar una determinada quantitat de diners per cada nombre de vegades que un anunci es veu en una pàgina web, i l'altra és el pagament per clic, que consisteix en abonar una suma de diners cada vegada que un internauta clica en un anunci posat a la pàgina web.

A aquestes formes de pagament s'hi afegeix ara el pagament per acció (Pay-Per-Action) que consisteix en què l'anunciant fixa una o diverses accions que l'internauta ha de realitzar a la seva pàgina web i dictamina un preu en funció d'aquestes accions.

Així, per exemple, un anunciant que vulgui promoure una botiga en línia, podria fixar com a acció una compra d'un import mínim que l'internauta haurà de fer a la seva pàgina web. Naturalment, s'espera que les comissions que es derivin d'aquesta nova forma de publicitat siguin més grans que les dels altres dos mètodes "tradicionals" en ser també més grans els beneficis per a l'anunciant.

De moment, aquesta nova modalitat es troba en fase beta i disponible només a AdSense for content sites. Durant els propers dies, Google anirà informant als seus clients de la seva disponibilitat.

Més informació:

Nota de premsa de Google sobre aquesta nova forma de pagament
http://www.google.com/intl/en/press/annc/adwords_ppa.html

2 Comments:

At 00:28, Blogger Paco said...

Quan permetrà google anuncis en català, per que també els que fem continguts en català poguem tenir algun benefici?
No havia contractat Google algú de softcatala?

 
At 10:42, Blogger Guillem said...

Què serà serà? com deia la famosa cançó... Suposo que a la llarga si, però com tots ja sabem, la nostra és la darrera llengua en aparèixer en escena. I totes les empreses es refugien en el mateix: manca pressupost, la Generalitat no dona facilitats econòmiques... total, que si volem Windows, Mac OS X o menús de telèfons mòbils en català ens els haurem de pagar nosaltres mateixos. A casa meva d'això se'n diu "ser cornut i pagar el beure"...

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home