dissabte, de febrer 24, 2007

Google presenta la nova versió dels seus grups de discussió

La principal novetat del nou Google Groups és la possibilitat de crear una pàgina web personalitzada del grup per a què els internautes puguin participar d'una forma més còmoda a les discussions.

Els antecedents de Google Groups daten d'un any tan llunyà com el 1981, tot i que en aquella època no existia la companyia Google ni el seu famós cercador. De fet, ni tan sols existia encara Internet, si no el seu més directe precedent. Els grups d'Usenet, una xarxa que agrupava a BBS's (Bulletin Board System) realitzaven aquesta funció.

Amb l'adveniment d'Internet, el sistema de BBS's es va extingir, passant els seus continguts a integrar-se a la nova xarxa. Deja News va crear un cercador per als grups de notícies que es va convertir en la primera gran adquisició de Google al febrer de 2001. La que llavors era una empresa nouvinguda en el món dels negocis del Silicon Valley ja apuntava bones maneres...

La migració completa dels arxius d'Usenet per a què fossin accessibles des de Google Groups fins a data tan llunyana com l'11 de maig de 1981 va acabar a finals del 2001.

Google ha posat en funcionament la nova versió d'aquesta eina d'accés a grups de discussió, la principal novetat de la qual radica en la possibilitat de crear una pàgina web personalitzada per a cadascun dels grups.

Segons Google, l'enfocament tradicional dels grups de discussió es centra en la seva gestió i participació via correu electrònic o web mitjançant un fòrum de discussió. Amb la nova versió de la seva eina, Google pretén que la forma de participar en un grup no sigui única; així, l'internauta podrà accedir a les discussions via la web personalitzada del grup, a la qual les converses es mostraran a l'estil Gmail, o bé via correu electrònic de la forma tradicional.

En conjunt, Google Groups proporciona les següents eines als usuaris:

- Creació de pàgines web: d'una forma simple, amb tan sols arrossegar i deixar anar (sense haver d'introduir cap codi) poden crear-se una sèrie de pàgines web relacionades amb la temàtica del grup de discussió.

- Personalització del "look and feel": l'aspecte de les pàgines creades amb l'eina anterior pot ser personalitzat.

- Perfils d'usuari: cada membre del grup disposa d'un espai propi, el seu "perfil" que pot personalitzar amb la seva fotografia i informació personal.

- Compartició de fitxers: és possible posar a disposició dels membres del grup una sèrie de fitxers als quals tots poden accedir.

Els administradors d'un grup també disposen d'opcions interessants com la de declarar el contingut del grup administrat com a públic (accessible a tots els internautes) o privat (disponible només per als membres). També poden gestionar tota una sèrie de preferències per als diferents membres del grup.

Per unir-se a Google Groups només cal disposar d'una adreça de correu electrònic, recomanant la famosa companyia del cercador que aquesta sigui -com no!- de Gmail per tal de poder-li treure tot el suc a l'eina de grups.

La nova versió està disponible ja en anglès, espanyol, francès, italià, alemany i portuguès entre d'altres llengües.

Més informació:

Google Groups
http://groups.google.com

Nota de premsa de Google anunciant els nous Google Groups
http://www.google.com/intl/en/press/annc/groups_outofbeta.html