dissabte, de febrer 10, 2007

YouTube podria compartir part dels seus ingressos amb els internautes

Dins de poc, penjar un vídeo a l'exitos servei propietat de Google podria tenir una contraprestació econòmica per als aprenents de Steven Spielberg.

Segons publiquen diversos mitjans de comunicació online, YouTube podria pagar als internautes per carregar vídeos en el seu popular servei. El model de negoci de YouTube es basa en els usuaris que pugen als seus servidors una sèrie de vídeos de diverses temàtiques, que són convertits des del seu format original al Flash per al seu correcte visionat independentment de la plataforma en la qual aquest sigui produït, essent inserits anuncis en forma de cibertires (banners) en les pàgines que contenen els vídeos.

És un model de negoci que li va com anell al dit a Google, una multinacional els ingressos de la qual depenen majoritàriament de la publicitat online.

YouTube s'ha convertit en els seus escassos dos anys de vida en tot un fenomen mediàtic que ha fet vessar rius de tinta dins i fora d'Internet. En ell s'hi pengen tota mena de vídeos (inclòs el de la darrera polèmica eròtico-festiva relacionada amb la Xarxa: una gravació de la model Daniela Cicarelli en actitud molt "carinyosa" amb el seu actual xicot) i fins i tot s'ha arribat a censurar part del seu contingut en alguna països.

En unes declaracions realitzades en el fòrum econòmic mundial de Davos (Suïssa), un dels co-fundadors de YouTube (Chad Hurley) va afirmar que la companyia ara propietat de Google adoptarà un model que premiarà amb diners als usuaris que aportin vídeos que generin ingressos publicitaris. És un model que en un primer moment havia estat descartat, però que ara s'ha anunciat com a ja acceptat i que estarà disponible en tan sols uns mesos.

Aquesta estratègia de mercat per aconseguir continguts és la mateixa -tot i que adaptada al nou tipus de servei- que Google aplica per al seu programa Ad-Sense, que permet als webmestres incloure publicitat que genera ingressos per a Google que aquesta darrera companyia comparteix amb aquests webmestres.

De moment no han transcendit més detalls sobre el tema a la Xarxa que els comentaris de Hurley a Davos, dels quals se n'han fet ressò nombrosos rotatius en línia.