dimarts, de juliol 04, 2006

Google llança servei de pagaments electrònics

La companyia del cercador entra en competència directa amb PayPal, malgrat que aquesta darrera es troba fortament assentada en el mercat sent molt popular gràcies a eBay.

I és precisament per aquest punt que Google es pot veure compromesa en un conflicte d'interessos, doncs eBay és un dels seus principals clients de publicitat en el cercador. Tot i això, l'eina de recerca més consultada a Internet té recursos suficients per a cobrir una eventual davallada de la inversió en publicitat en línia d'eBay, quelcom que molts especialistes també donen per descartat.

Com qualsevol altre servei de pagament en línia, Google Checkout vol facilitar el procés de realitzar pagaments a un comerç electrònic al mateix temps que fa l'operació més segura i més rendible tant per al que compra com per al que ven.

La principal idea del nou servei i com aquest, de qualsevol altre de pagaments en línia, és que mitjançant una sola operació de login (amb el seu corresponent password) podem comprar en un o diversos comerços en línia. De la mateixa manera que PayPal i altres competidors, en donar-se d'alta a Google Checkout l'usuari també haurà de donar la seva informació de facturació, com ara l'adreça de residència i el número de tarja de crèdit. Un cop guardades aquestes dades en els servidors de la companyia californiana, l'usuari podrà començar a pagar en els comerços afiliats sense haver d'omplir un formulari diferent cada cop que compra en una altra botiga en línia.

L'opinió dels experts i entesos en matèria de comerç electrònic i màrqueting en línia ja s'ha deixat sentir a Internet, i la majoria dels llocs web que publiquen la notícia indiquen també que el principal atractiu d'aquest nou servei serà la seva integració amb l'oferta publicitària de la mateixa Google. Així, només els comerços en línia que tinguin publicitat contractada amb Google podran ser al seu torn usar el servei de pagaments per oferir-lo als seus clients.

Per fer més atractiva l'oferta per als comerços en línia, els anunciants que decideixin emprar el servei veuran com el costat dels seus anuncis apareixen unes icones de color verd que indiquen que es pot comprar en aquella web. És la idea de Google per a potenciar el comerç electrònic a través de les cerques en l'eina més potent i famosa de tot el món.

Amb aquestes iniciatives s'intenta fer més temptadora la inversió en publicitat per part dels venedors, ja que es fa més propera la possibilitat que l'internauta adquireixi un dels seus productes després d'uns pocs clics com a resultat d'una recerca. Això, al seu torn faria més pràctic el cercador als internautes que busquessin comprar productes a través d'Internet, el que augmentaria el seu ús i tot això es convertiria en una bola de neu pendent avall.

Per a l'usuari final, donar-se d'alta a Google Checkout és tan simple com disposar d'un Google Account i omplir un simple formulari amb les seves dades bancàries.

Més informació:

Nota de premsa de Google informant sobre el llançament de Checkout
http://www.google.com/intl/en/press/pressrel/checkout.html