dijous, de novembre 08, 2007

SIMO 2007 - Una fira més segmentada i en menys espai

Enguany SIMO TCI agrupa en un sol espai diversos certàmens paral·lels i disminueix la superfície d'exposició respecte a edicions anteriors.

Com cada any per aquestes dates, la fira d'informàtica madrilenya es presenta davant periodistes, professionals i públic en general (els dos darrers dies queden oberts a aquest segment) per mostrar les tecnologies de la comunicació i la informació més innovadores, encara que aquest any ho fa en menys extensió i amb una sèrie d'espais compartimentats al voltant de diversos temes puntuals com són la Web 2.0 o l'estil de vida digital.

Tot i que algunes absències de grans del sector són notables (els fabricants de telefonia mòbil, per exemple, ja que només han vingut les operadores), com cada any hi ha algunes presències destacables que no es perden la cita madrilenya: Microsoft, HP o Toshiba, aquesta darrera amb un desplegament nombrós i espectacular.

L'espai en el qual es desenvolupa l'exposició ha disminuït en extensió respecte a edicions anteriors, amb el que si descomptem la fira de comunicació audiovisual Broadcast, queda reduïda a gairebé la meitat del que era fa uns anys. Tot i això, i sembla que a mode de compensació, l'organització ha apostat fort pels actes paral·lels com ara conferències i encontres presencials tipus networking.

"El SIMO ja no és el que era"

És una de les frases més esteses que, d'any en any, poden escoltar-se entre els passadissos de l'exposició i en els cenacles de periodistes i responsables de màrqueting i comunicacions de moltes empreses, a més d'entre vianants habituals que cada any repeteixen en aquesta fira. I malgrat tot, SIMO TCI segueix aquí i ho fa com una cita inexcusable per a alguns, especialment per a la premsa.

I això és així perquè en ell els periodistes hi tenen -tenim- l'oportunitat de veure en viu i en directe les màquines, els programes i els serveis dels que tant en parlem, podem conèixer als responsables de comunicació i relacions públiques de les companyies amb qui parlem habitualment en un ambient més informal i de tu a tu i, en definitiva, informar sobre els darrers llançaments que vénen, que vindran, i de les tendències que marcaran el mercat durant els propers mesos. I per a moltes empreses, això és l'ideal d'una fira: deixar-se veure i deixar-se estimar per la premsa especialitzada.

Així és que SIMO segueix aquí, i seguirà encara molt de temps. Sota quin format? potser evolucioni de l'actual fira a un altre tipus d'acte, es vegi potenciat com està ara o canviï radicalment, però tenim SIMO per a molt de temps si ens el saben cuidar bé.