dijous, d’abril 19, 2007

Google adquireix DoubleClick

La companyia d'Internet es converteix en un autèntic monstre de la publicitat en línia amb l'absorció d'un important i històric jugador com és DoubleClick.

Des de feia alguns dies s'havien pogut llegir rumors sobre la pugna existent entre les grans companyies amb interessos en el sector de la publicitat en línia, especialment Google i Microsoft, per l'adquisició d'un històric i jugador no menys important en el segment de la publicitat en línia: DoubleClick.

El gegant de la publicitat a Internet fou fundat el 1995 quan el món vivia a la cresta de l'onada de la bombolla de les punt com, i va sobreviure a l'enfonsament d'aquesta desprenent-se de tots els negocis que no estiguessin relacionats amb la gestió de publicitat en línia. A l'abril de 2005 DoubleClick fou venuda a Hellman&Friedman, una companyia privada d'inversions amb base a San Francisco (Califòrnia, Estats Units).

Finalment qui s'ha endut el gat a l'aigua en la cursa per adquirir DoubleClick ha estat Google, una companyia que cada dia que passa cotitza més a l'alça en el sector d'Internet i que ja és capaç de plantar-li cara de tu a tu a la pròpia Microsoft, quelcom que molts han intentat però que pocs han pogut explicar-ho. Aquesta adquisició reforçarà el seu lideratge en el segment de la publicitat en línia, quelcom del què la companyia del cercador depèn en gran mesura, doncs gairebé tot el seu negoci es basa en la venda i gestió d'espais publicitaris a Internet, un sistema del qual els administradors de pàgines web també poden treure'n beneficis gràcies a programes com AdSense.

L'operació s'ha quantificat en 3,1 bilions de dòlars, i d'ella se n'han volgut destacar els següents punts:

- La fusió d'ambdues companyies (DoubleClick i la divisió corresponent de Google) proporcionarà a l'usuari un sol interlocutor amb més experiència a Internet.
- Per als responsables de llocs web, la unió suposarà l'accés a un nombre més gran d'anunciants, amb la conseqüent millor segmentació de l'oferta per als lectors. Així mateix, els anunciants disposaran d'un rang molt més gran de pàgines web a les quals mostrar la seva publicitat.
- La mesura d'audiències de les dues companyies es fusionarà i millorarà, permetent als anunciants optimitzar la despesa en publicitat.

L'operació ha rebut el vistiplau de les dues companyies, i el què queda ara és l'aprovació per part de les autoritats reguladores. S'espera que els tràmits i la materialització de la fusió s'acabin a finals d'aquest mateix any.

Aquesta jugada -com he afirmat abans- deixa a Google en una posició de lideratge indiscutible enfront de rivals de la talla de Microsoft i Yahoo!, que disposen de divisions de publicitat similars a la de Google, i programes similars a AdSense malgrat que no tan coneguts ni usats com els productes de la companyia del cercador. Google es transforma d'aquesta manera en un gegant en el sector de la publicitat en línia, imbatible amb vista a un futur proper, tot i que Microsoft compta amb una bon recurs com és la Xbox 360 i tota la publicitat que es deriva dels seus serveis en línia, que encara han de tocar sostre, més les iniciatives que puguin sorgir en un futur per inserir anuncis en algunes de les seves aplicacions per a Windows, el què sense cap mena de dubte generarà unes molt nombroses oportunitats per a presentar bàners i altre tipus de publicitat a les pantalles de diversos milions d'usuaris.

L'operació també ha fet recordar a molts els anys més dinàmics de la bombolla punt com, quan s'invertien alegrement grans quantitats de diners en compres i vendes d'empreses amb tan sols la promesa d'una bona idea per a un negoci de futur. Aconseguirà Google amortitzar la seva monstruosa inversió? fins ara tot el què ha tocat la companyia californiana s'ha convertit en or, per tant els precedents són bons, i DoubleClick sembla cabre perfectament entre els actius de negoci de Google. Caldrà esperar un temps per veure com evolucionen les coses.

Més informació:

Nota de premsa de Google
http://www.google.com/intl/en/press/pressrel/doubleclick.html

Nota de premsa de DoubleClick
http://www.doubleclick.com/us/about_doubleclick/press_releases/default.asp?p=572