dimecres, d’abril 18, 2007

IGC 2007: prenent-li el pols a Internet

Un any més Barcelona congrega a destacats experts en Internet de tot el món i es converteix durant quatre dies en l'epicentre mundial de la Xarxa de xarxes, examinant el seu futur immediat i les possibilitats que proporcions a les empreses i la societat en general.

Nova edició i lleuger canvi de format per al congrés mundial d'Internet celebrat a la ciutat comptal, enguany entre el 16 i el 19 d'abril enlloc de les habituals dates estiuenques del juny. Si en anteriors convocatòries es donaven simultàniament multitud de conferències i sessions de treball centrades en temes concrets (blocs temàtics), aquest any s'ha introduït un nou format compost per 24 sessions monogràfiques coronades per un debat i dividides en tres àmbits temàtics (empresa, tecnologia i societat). En aquestes sessions es compta amb un keynote speaker internacional i un altre de nacional, complementats per diversos panellistes.

L'objectiu d'aquest canvi de format és arribar a conclusions fruït del debat entre els conferenciants i el públic, després de què els primers hagin realitzat les seves ponències. Entre els keynote speakers més destacats hi trobem a Jeff Barr (Amazon Web Services), Jeff Wacker (president adjunt de la consultora EDS) o Greg Stuart (ex-president i conseller delegat d'Interactive Advertising Bureau i co-autor del best-seller "What Sticks").

Alguns dels temes tractats al congrés són:

- Aplicacions Web 2.0 i 3.0 . Els nous serveis en línia i les tecnologies que es necessiten per materialitzar-los i al mateix temps les tecnologies que sorgeixen d'aquests serveis.
- Màrqueting digital. Les tècniques de marxandatge a Internet, la influència que la Xarxa de xarxes ha tingut en aquesta disciplina i com ha canviat el màrqueting amb l'adveniment de les autopistes de la informació.
- Xarxes socials. Un servei nascut a la Web 1.0 i que sembla haver arribat al seu grau de maduresa a la Web 2.0 . Que són i com aprofitar-les per a diferents finalitats.
- Convergència telefonia mòbil, fixa i veu IP. El futur a mitjà termini de les comunicacions per veu.
- Potenciar les vendes a través d'Internet. Atreure al client, generar valor afegit,...

Les conclusions de totes les sessions celebrades es recolliran en un document que posteriorment serà difós entre les persones que hagin assistit al congrés per continuar amb les reflexions a posteriori. En cada edició celebrada fins ara, l'organització de l'IGC s'ha destacat precisament per la voluntat de proporcionar tots els continguts del congrés als assistents per a d'aquesta forma provocar la reflexió en l'àmbit professional.

Al costat de les sessions monogràfiques, el visitant també pot passejar pel Village, un espai destinat a empreses expositores i que ja és habitual en totes les edicions de l'IGC. Enguany, i com a novetat, el Village inclou una secció Sonimagfoto dedicada al procés de la imatge digital i que abraça des de la presa de la fotografia fins a la seva publicació a Internet mitjançant un fotoblog.

En el marc del congrés també es celebra aquest any la cinquena edició dels premis IGC a la Innovació Digital, tota una convocatòria clàssica en aquest esdeveniment.

Més informació:

Pàgina web de l'IGC
http://www.igcweb.net