dijous, de setembre 14, 2006

Apple presenta els renovats iPod i un equip Media Center

Un enfocament centrat en la reproducció de continguts en vídeo centra la nova línia d'iPods i el nou producte de la companyia de Cupertino.

En un acte realitzat en exclusiva per a la premsa el 12 de setembre, Steve Jobs en persona va presentar els nous productes d'Apple al més pur estil de la MacWorld Expo.

Nou iPod

El reproductor multimèdia per excel·lència i factòtum del rellançament d'Apple continua reinventant-se a ell mateix. El seu èxit queda patent ja no en el nombre d'unitats venudes, si no en tots els aparells que ofereixen connexió amb la joguina de la companyia de Cupertino; segons el mateix Jobs, el 70% dels cotxes que es vendran durant el 2007 als Estats Units inclouran algun tipus de connexió per a l'iPod, mentre que el binomi Nike+Apple ha venut en menys de 90 dies uns 450.000 Sports Kit, que inclouen el necessari per a connectar les sabatilles esportives amb un iPod per tal de mesurar el trajecte recorregut per l'usuari entre d'altres paràmetres.

El nou iPod es centra a oferir millor qualitat de vídeo, amb una pantalla de 2,5" més brillant i capacitats que van des dels 30 als 80 GB. amb preus que oscil·len entre els 249 dòlars (per al model de 30 GB.) i els 349 (per al de 80). Paral·lelament s'ha ampliat l'oferta de continguts en vídeo que fins ara s'oferia a la botiga en línia de la companyia de la poma.

Entre els nous continguts per al renovat iPod destaquen els jocs, que s'han potenciat especialment en aquesta edició. El reproductor multimèdia d'Apple no farà la competència a les videoconsoles portàtils com la PSP o la Nintendo DS, però sense cap mena de dubte proporcionarà als seus propietaris una bona estona de diversió mentre no escolten la seva música preferida, amb títols tan clàssics com Mahjong, Pac-Man o Tetris, també disponibles a la iTunes Store.

La renovació de la família iPod continua amb l'iPod nano i l'iPod shuffle. El primer disposa ara d'una carcassa d'alumini més resistent, augmenta la durada de la seva bateria fins a unes increïbles 24 hores i es presenta en diversos colors nous.

El nou iPod shuffle redueix la seva mida fins prop de la meitat de l'original, assemblant-se més a un cub. També empra un nou embolcall d'alumini i inclou una pinça per aguantar-lo a la roba, per exemple a la butxaca d'uns pantalons. Amb 1 GB. de capacitat, el preu d'aquesta petita meravella el fa accessible a bona part dels consumidors: 79 dòlars.

iTunes 7

El programa capdavanter de la revolució Apple i que composa una de les potes de la tríada d'èxit iPod-iTunes-iTunes Store també es renova. Apple qualifica a aquesta com la versió més innovadora d'ençà de la presentació d'iTunes el 2001.

En línia amb les reforçades capacitats de vídeo dels nous iPod, iTunes també para especial cura en permetre'ns classificar amb el programari d'Apple les nostres pel·lícules, sèries de televisió i vídeos.

Per trobar més fàcilment els continguts que busquem, el nou iTunes permet realitzar cerques a través de les caràtules o pòsters de les pel·lícules/programes que tinguem a la nostra biblioteca. Paral·lelament, la iTunes Store (botiga en línia de continguts multimèdia d'Apple) també ha afegit nous continguts en sintonia, destacant diverses pel·lícules de productores tan conegudes com Walt Disney, Pixar o Miramax.

iTV

Després d'alguns mesos d'especulacions sobre un equip Media Center d'Apple, Steve Jobs va revelar un aparell que intenta acomplir amb aquesta comesa, malgrat que amb un funcionament diferent. No es tracta d'una unitat amb autonomia pròpia, si no d'una caixa que facilita la connectivitat entre un ordinador Mac o Windows amb el nostre televisor.

Mitjançant una xarxa sense fils, l'iTV permet transferir les nostres pel·lícules i continguts de vídeo per a què siguin vistos al televisor. El control de l'aparell es realitza mitjançant un menú molt semblant al de l'aplicació Front Row, amb uns gràfics amb efectes 3D molt espectaculars.

Poc més que aquestes dades i el preu de sortida al mercat fixat en 299 dòlars s'ha sabut sobre l'iTV. Fins i tot el nom definitiu està sotmès a canvis, doncs Jobs va afirmar que iTV és un nom en clau per a aquest article.

El fet més sorprenent és que el nou producte ha estat mostrat al públic mesos abans del seu llançament comercial -previst per als primers mesos del 2007-. El canvi en l'estratègia d'Apple per a aquest producte en concret podria ser degut a la intenció de sondeig entre els seus potencials compradors per a un dispositiu que neix sense ser un equip Media Center complet però prou pràctic com per a convertir una màquina que tinguem a qualsevol racó de casa en tal aparell. En definitiva, es surt de l'estereotip del què ha de ser un equip Media Center, no té funcionalitat per sí mateix, però és prou atractiu com per interessar al potencial comprador.

Més informació:

Apple
http://www.apple.com