dijous, de març 02, 2006

Microsoft compra la paraula Linux a Google per conduir als què la busquin al seu lloc "Get the Facts"

La companyia de Redmond escala una posició més en la seva lluita contra el sistema operatiu del pingüí adquirint publicitat a Google per tal de redirigir als internautes que busquin la paraula Linux al cèlebre cercador a les seves planes.

No és que algú que busqui "Linux" al Google només rebi com a resultats les planes de Microsoft, però el que si veu destacat en primera posició és un anunci corresponent a la campanya "Get the Facts" (Aconsegueix els Fets) que la companyia de Bill Gates manté contra Unix/Linux per a demostrar la superioritat dels seus productes.

Get the Facts no és quelcom nou, fa temps que està penjat a la Xarxa. A les planes web d'aquesta campanya s'hi poden trobar exemples d'empreses que han migrat de Unix o Linux a Windows al costat de documentació tècnica que explica com realitzar una migració d'aquesta mena. La campanya ha estat àmpliament criticada per sectors propers al programari lliure.

Ara Microsoft s'ha decidit a fer que els usuaris que sentin curiositat per Linux accedeixin al seu lloc web. Ha adquirit a Google la paraula Linux, de forma que si algú realitza una recerca amb l'esmentada paraula, a banda dels enllaços habituals de resultats, li sortirà en primer terme un anunci de Microsoft que el dirigeix a la plana Get the Facts.