dimecres, d’abril 13, 2005

Toshiba Libretto 70CT

Estic treballant en la "recuperació d'un Toshiba Libretto 70CT, una máquina preciosa malgrat que antiga (Pentium 120, 16 Mb. de RAM, 1,6 Gb. de disc dur), del tamany d'una cinta de vídeo. Porta Windows 95, i m'estic mirant la configuració per a fer-li una reinstal·lació. La bateria no li rutlla gaire bé, però em sembla que he pescat el perquè: resulta que només es carrega quan l'ordinador està engegat. Per una banda, això és negatiu, ja que és incòmode per a treballar bé, però per altra banda em permetria tenir bateria i poder operar sense estar lligat a la corrent.

Pel sistema operatiu... ja em coneixeu ;-) Suposo que li deixaré el 95 que porta, que m'agafa bé tot el hardware, i sobre aquest hi muntaré un Plan 9, QNX o BeOS. Passo de Linux; per a màquines tan antigues no el trobo operant. Hauria de buscar la forma d'instal·lar-lo sense tenir CD,... podria buscar també una distro d'aquestes que funcionen sota Windows, però ja no és el mateix.

En tot cas, aniré explicant què tal em va ;-)