dilluns, de desembre 03, 2007

Les xarxes socials i els grans mitjans de comunicació online s'acosten

La companyia Pluck ha donat a conèixer un nou servei mitjançant el qual les pàgines de noticies i els perfils dels usuaris de les xarxes socials poden quedar relacionats, de manera que quan visitem el perfil d'una persona, puguem accedir a les noticies que més li han interessat i a l'inrevés, quan acabem de llegir una noticia podem veure a quins usuaris els ha interessat.

La tendència de la Web 2.0 és la de barrejar serveis per a crear-ne altres de nous tot ampliant les possibilitats de l'internauta. Encara que els dos serveis implicats en aquest nou producte continuen veient-se separats, el resultat del conjunt permet per una banda descobrir noves característiques i preferències de l'usuari de xarxes socials i, per l'altra, veure l'èxit que té una determinada informació online i a quin perfil de lector interessa.

El nexe d'unió serien els comentaris que els usuaris poden deixar a les planes de la majoria dels llocs web d'informació, que els gestors de contingut (especialment als weblogs) han popularitzat, i que permeten convertir una noticia o qualsevol text en general, en un punt de partida per a un fòrum d'opinió.

A partir de la pàgina que hostatgi la noticia, qualsevol persona podria accedir al perfil de l'internauta que ha realitzat un determinat comentari, perfil corresponent a una xarxa social com ara MySpace o Facebook depenent dels interessos de la companyia que contracta el servei i de les aliances a les que pugui arribar Pluck.

Des del punt de vista de les empreses de mitjans online, la iniciativa és interessant perquè els permet accedir al perfil dels seus lectors i veure en quins altres llocs estan navegant i quines temàtiques els interessen, amb el que poden realitzar estudis de mercat molt detallats i adaptar d'aquesta manera els seus serveis i continguts a un públic que realment els pugui ser d'interès. Sense comptar que atrauran cap als seus mitjans a audiències joves, les més entusiastes i acostumades a usar xarxes socials i amb menys costum de llegir la versió online de mitjans en paper o televisius.

El calendari d'implementació d'aquest servei passa per oferir connectivitat amb Facebook a partir del primer trimestre del 2008, mentre que els serveis de xarxa social que ofereixin compatibilitat amb l'estàndard OpenSocial de Google seran accessibles a mitjans de l'any vinent.

Entre els usuaris de les tecnologies de Pluck hi trobem a mitjans tan coneguts com el rotatiu USA Today, l'agència Reuters o Discovery Communications.

Més informació:

Lloc web de Pluck
http://www.pluck.com/