diumenge, de juliol 15, 2007

Microsoft llança nous serveis Windows Live en fase beta

Photo Gallery i Folders són dues peces d'una galeria de serveis en línia que la companyia de Bill Gates vol estendre molt més en el futur.

Microsoft continua completant el seu trencaclosques de serveis que sota la denominació Live volen oferir una completa gamma d'aplicacions en línia equiparable -quan no superior- a les que ofereix Google, el gegant d'Internet que de moment (i amb l'excepció de la missatgeria instantània) s'endú la palma pel què fa a serveis en línia.

Ambdós serveis es poden usar conjuntament amb altres o com a peça solitària si únicament necessitem la funcionalitat per a la qual estan dissenyats. Són Windows Live Photo Gallery i Windows Live Folders beta, tots dos encara en fase beta no pública.

Windows Live Photo Gallery consisteix en una extensió de la galeria fotogràfica inclosa en el Windows que permet als usuaris penjar i organitzar les seves fotos i vídeos a Internet compartint-les amb els seus amics d'una manera molt fàcil ("tant com enviar un missatge de correu electrònic", afirma Chris Jones, vicepresident corporatiu de Windows Live Experience Program Management). A més, facilita la publicació de fotografies a les pàgines personals de Windows Live Spaces.

Per la seva banda, Windows Live Folders és el que el seu nom dóna a entendre: un disc dur virtual per a emmagatzematge en línia, malgrat que els seus 500 megabytes poden semblar més que insuficients per a les creixents necessitats actuals.

No només això

Segons ha declarat Chris Jones, la intenció de Microsoft és continuar creant aplicacions en línia que cobreixin necessitats concretes de la nova vida digital, oferint-les com a complement de valor afegit als seus productes com poden ser el mateix Windows.

Però no només es tracta d'oferir un valor afegit; connectar el programari de l'ordinador de sobretaula amb els serveis en línia és un altre objectiu que s'ha proposat la companyia de Redmond, així com oferir una plataforma més gran i més atractiva als anunciants inscrits en els seus programes de publicitat.

Més informació:

Nota de premsa i entrevista a Chris Jones
http://www.microsoft.com/presspass/features/2007/jun07/06-26windowslive.mspx