dijous, de setembre 28, 2006

Microsoft anuncia els seus serveis de publicitat

La companyia de Redmond llança un nou servei que entra en competència directa amb Google.

Sembla ben clar que el rival més directe a batre per a Microsoft és el gegant d'Internet Google. Aquesta darrera companyia va començar amb només un cercador, que ràpidament es va enlairar fins la primera posició de la Xarxa de xarxes, essent a dia d'avui el líder i referència indiscutible d'Internet. D'ençà d'aquesta primera eina de recerca, els serveis i productes de Google s'han multiplicat, agafant bona part del mercat i provocant a la companyia de Redmond una reacció que ja li ha estat útil en el passat: oferir productes molt similars als de la seva competència. Tot i això, la gratuïtat dels serveis i productes de Google han fet que, almenys per aquesta vegada, Microsoft no es pugui valer de baixar els preus o bé oferir el seu producte de forma gratuïta per contrarestar la competència.

La publicitat és una important font de finançament per a Google; els seus clients paguen per a què els seus anuncis apareguin a les pàgines de resultats de les cerques que realitzen els internautes en funció de les paraules que aquests consulten. D'aquesta manera, un comerç de material informàtic pot "adquirir" paraules com "ordinador", "maquinari", "programari" o "xarxes" i, quan un internauta realitzi una recerca que inclogui aquestes paraules, els anuncis corresponents seran visualitzats a la seva pàgina de resultats, sense molèsties per a l'internauta.

A més del seu programa per a anunciants, Google també disposa de recursos per a administradors de llocs web, de forma que puguem treure partit a les nostres pàgines web mitjançant la inserció d'espais publicitaris dependents de la companyia del cercador que generin ingressos també per al webmaster.

Microsoft ja va anunciar fa algun temps la seva intenció d'entrar en el terreny de la publicitat electrònica en línia, moviment que farà definitivament durant la Setmana de la Publicitat (Advertising Week) amb la presentació mundial del seu servei Digital Advertising Solutions.

Amb aquesta nova iniciativa, Microsoft pretén oferir als seus clients interessats en desenvolupar campanyes de màrqueting i publicitat en línia la possibilitat d'arribar a la seva audiència potencial a través de diversos dispositius com poden ser les videoconsoles Xbox, PDAs, Smartphones i PCs. Aquesta multiplicitat de dispositius respon, segons la visió de Microsoft, a la cada cop més freqüent vida en línia que desenvolupen els usuaris a través de dispositius de tipus i mida diversos. La companyia de Redmond s'autodefineix com l'única capaç d'oferir un servei tan "omnipresent" que permet als seus clients arribar al públic potencial allà on aquest es trobi.

Més informació:

Microsoft Digital Advertising Solutions
http://advertising.microsoft.com/