divendres, de setembre 29, 2006

Google paga per provar els seus productes

Fins a 75 dòlars l'hora, un sou gens menyspreable per a testejar els productes que llançarà la companyia del cèlebre cercador.

Google no només és un cercador; la companyia de Mountain View disposa d'un vast catàleg que s'amplia constantment amb el fruit d'investigacions i adquisicions, i necessita provar aquests productes. El testeig moltes vegades és públic, disponibilitzant els productes a la web per a què la gent els usi i retroalimenti la creació amb les seves opinions (el que en anglès s'anomena feedback, retroalimentació). Però què passa quan es necessita interrogar més a fons a les persones que testegen aquests productes?

Google User Experience Research és un programa que permet a persones de tot el món prendre part activa en el desenvolupament de nous productes de Google, essent a més pagats per això.

El "sou" depèn del tipus d'estudi, malgrat que la pròpia Google s'apressa a puntualitzar que habitualment acostuma a pagar 75 dòlars l'hora en estudis per als què es necessita una entrevista personal entre un responsable de la companyia i el voluntari. Tot i això, els estudis no requereixen sempre presència física (que, d'altra banda, és possible no només al quarter general de Google a Mountain View, si no també a tot el món gràcies a les nombroses oficines internacionals), si no que segons els casos es farà per telèfon o remotament a través d'Internet. En qualsevol cas, la companyia no es farà càrrec dels desplaçaments i dietes.

Per ser acceptats en el programa User Experience Research de Google, els candidats hauran de ser majors de 18 anys i omplir un formulari amb diverses preguntes entre les quals s'hi troben en quin tipus d'estudi volem participar o quines llengües parlem.

Més informació:

Informació i formulari d'inscripció en el Google User Experience Research
https://services.google.com/inquiry/user_study