dimarts, de maig 08, 2007

Yahoo! i Microsoft van entaular negociacions de fusió o adquisició

Les converses, revelades per la premsa nord-americana, no van arribar a bon port, el que no exclou la possibilitat de què ambdues companyies col·laborin en el futur.

Revelades a finals de la setmana passada pel conegut rotatiu the New York Post, i pel què ha pogut transcendir, les negociacions apuntaven inicialment a l'adquisició de Yahoo! per part de Microsoft, una notícia que sense cap mena de dubte hagués estat la bomba informativa de l'any i, probablement, una de les notícies més impactants en el sector informàtic d'ençà de l'anunci d'Apple que canviava la plataforma hardware dels seus ordinadors a l'arquitectura x86.

Segons el mateix rotatiu, no seria el primer cop que la companyia de Bill Gates mostra intencions d'adquirir a la multinacional d'Internet, malgrat que aquesta vegada un aspecte diferencia aquesta ronda de negociacions de la resta: la urgència amb la què Microsoft es sent davant l'adquisició de DoubleClick per part de Google. I és que segons el mateix Post i la gran majoria de rotatius en línia que es fan ressò de la notícia, l'objectiu de la companyia de Redmond amb l'adquisició de Yahoo! seria plantar-li cara a Google en els fronts que té oberts contra aquesta companyia.

Yahoo!, fundada a Santa Clara (Califòrnia) el 1995, és una companyia d'Internet nascuda durant l'anomenat "boom de les punt com" que va saber sobreviure a la posterior crisi d'aquesta mena d'empreses pel seu plantejament seriós i els seus serveis, que actualment es centren en les cerques (és líder, per exemple, al Japó, on desbanca a Google i a Live.com, dos dels seus principals rivals), el correu electrònic gratuït, o els serveis de hosting i dominis entre d'altres. La publicitat en línia també és una especialitat de la companyia, i segons totes les veus autoritzades, probablement la principal font d'interès per part de Microsoft.

El preu posat a la companyia és exorbitant: si alguns s'estiraven els cabells pels 3,1 bilions de dòlars que pot costar-li l'adquisició de DoubleClick a Google, l'atac de cor pot ser quelcom a témer per a aquestes persones si es confirmessin els 50 bilions que pot costar-li a Microsoft el comprar Yahoo!.

Algunes fonts presumptament properes a les negociacions i a la companyia de Bill Gates han assegurat que aquesta es troba cada vegada més desesperada pel creixement de Google, l'única companyia que en aquests darrers anys ha fet front a Microsoft amb èxit, aguantant el ritme imposat des de Redmond sense defallir i guanyant la partida en diversos sectors com el de les cerques a Internet, tot i que Microsoft ha posat tota la carn a la graella i compta amb el domini en un 90% dels ordinadors d'escriptori amb el seu Windows. Els serveis en línia de Google atreuen cada dia a més públic, fet que és negatiu per a Microsoft atès que la pràctica totalitat dels analistes coincideixen en què el futur de la microinformàtica passa perquè gairebé tot el programari que estem emprant actualment resideixi a Internet i estigui disponible en un model de lloguer o ús a canvi del visionat de publicitat, quelcom en el què Google excel·leix. La companyia del cercador disposa de serveis com Google Docs&Spreadsheets, un processador de textos i full de càlcul en línia, que Microsoft no té ni sembla que vagi a oferir a curt/mitjà termini.

Microsoft hauria aprofitat el moment en què Yahoo! ha llançat una nova plataforma de gestió de publicitat en línia, batejada com a Projecte Panama, i que no ha donat els resultats esperats. Malgrat tot, això no ha estat obstacle per a què la seva oferta fos desestimada, encara que en el revelador article del New York Post s'afirma que si Yahoo! segueix amb els mals resultats de Panama durant un parell o tres de mesos més, potser l'oferta de la companyia de Redmond sigui reconsiderada. L'anunci de què les converses de compra s'havien trencat el va realitzar un altre rotatiu nord-americà de reconegut prestigi, aquest cop el diari d'informació econòmica The Wall Street Journal.

Una de les conseqüències directes dels rumors de venda de Yahoo! ha estat una espectacular pujada de les accions d'aquesta companyia, que va arribar a ser del 18% en total.

Tot i l'abandonament de les negociacions, i segons coincideixen molts analistes, ambdues empreses podrien pactar alguna mena de col·laboració en el futur; no debades la saviesa popular té la famosa dita "la unió fa la força", en aquest cas contra Google...

Més informació:

Article original en el New York Post
http://www.nypost.com/seven/05042007/business/bills_hard_drive_business_peter_lauria_and_zachery_kouwe.htm

Nota del Wall Street Journal informant sobre l'abandonament de les converses d'adquisició
http://online.wsj.com/article/SB117827827757492168.html?mod=wsjcrmain