dilluns, de maig 02, 2005

Resposta a les declaracions de Steve Ballmer a Barcelona

El passat dimecres dia 27 d'abril, Steve Ballmer va ser a Barcelona per a fer una conferència sobre innovació, un concepte que va titllar d'heteri (si en certa manera, però penso que és prou clar per a que tothom entengui que innovació vol dir inventar o crear -o descobrir- quelcom nou).

A banda de la innovació, Ballmer va fer altres declaracions que m'agradaria refutar:

- "El programari lliure no genera llocs de treball"

Doncs no hi estic d'acord. El programari lliure crea llocs de treball directes i indirectes. Fins fa poc, jo tampoc li veia el com creava llocs de treball directes. Indirectes si: si una empresa ven solucions adaptades als seus clients basant-se en soft lliure, és ben cert que hi ha d'haver un treball per part d'un programador, naturalment remunerat. S'ha creat un lloc de treball. Multipliquem-lo per totes les empreses que fan el mateix.

Un altre exemple: el senyor X crea la seva pròpia empresa d'informàtica, a travès de la qual ven ordinadors de baix cost. Hi posarà un Windows+Office que de seguida s'en va als 400 €? o un Linux+OpenOffice que sortiran al client a un cost zero? naturalment, aquest senyor podrà muntar una empresa amb un factor que el diferenciarà de la resta, mentre que de l'altra forma potser si que es muntaria també, però sense factor diferenciatiu. I a mi que em perdonin, però això és un punt per al soft lliure en el que es refereix a creació de llocs de treball.

- El programari de Microsoft té menys errades que el soft lliure, concretament que Linux i Firefox.

Bé, sobre això hi ha estudis i estudis, i no entraré en matèria Windows-Linux perquè em sembla una mica estúpid sabent que avui en dia no hi ha un estudi objetiu 100% fiable... ja que ni s'han posat unes bases (o no es segueixen) per mesurar el criteri seguretat. El que si sé és que jo a la màquina Linux que tinc, no hi tinc antivirus, ni falta que em fa, mentre que al Windows, si no n'hi tingués... bé, ni m'ho vull imaginar.

Pel que fa al Firefox... com es pot comparar un programari com l'Internet Explorer 6, que fa anys que rionda pel món, amb les seves innumerables fallades (que les té, i Ballmer ho admet) amb un programari que amb prou feines té un mes de vida en la seva versió 1.0 (amb les anteriors, la gent ja era advertida al que s'arriscava) i que a sobre només se li ha descobert una sola errada greu, almenys que jo en tingui noticia??? la comparació no és odiosa, és simplement impossible.

Ara, el que s'hauria de fer, és comptar les errades que se li descobreixen al Firefox en un periode de temps X i comparar-les amb el nombre d'errades descobertes en l'IE 6 en el mateix periode després del seu llançament. Això si que seria una prova objectiva, i la resta són històries!

- El cicle de correcció d'errades és menor en Windows que en Linux

Aquí si que haig de dir: Ballmer, em presentes al teu camell. Perquè el que et fots és de qualitat nano...

No, seriosament. No es pot dir que corretgir-ho al cap de dues setmanes perquè toca el segon dimarts de cada mes sigui més ràpid i efectiu que corretgir-ho en 24 hores encara que el pegat vingui d'algú de fora de la fundació Mozilla. Simplement crec que l'afirmació de Ballmer era gratuïta i publicitaria. No reconeixerà en públic que el seu producte és més insegur, si us plau...

Almenys no va deixar anar que el soft lliure és comunisme, o alguna animalada semblant...