dimarts, d’abril 05, 2005

Masses dispositius...

Avui quan ja plegava de la feina se m'ha acudit una cosa: el problema actual és que tots treballem amb masses dispositius: PDA, portàtil, sobretaula, ordinador de la feina, smartphone...

Jo tinc com uns quatre ordinadors, telèfon "intel·ligent" (però no molt; continuo pagant les factures perquè el telèfon no ha trobat la manera d'enganyar a la companyia...) i traspassant dades d'un a l'altre, a vegades em deixo alguna cosa que després necessito, o bé m'equivoco, o bé no recordo quina és la darrera versió actualitzada...

Si, les memòries USB estan molt bé, però no es poden "enxufar" a un mòbil. I les targes SD? necessites un lector...

La solució? probablement una PDA simplificada, on la pantalla ocupi la major part del cos de l'aparell, teclat d'aquell lumínic que es projecta sobre una superficie plana i et facilita l'entrada de dades, punter (com qualsevol altra PDA), connectivitat sense fils, entrades per a diversos tipus de targes (SD, Memory Stick, Memory Stick Duo,...), funcions de telèfon i un connector USB per a connectar-la a qualsevol ordinador i bolcar-hi les dades.

Una altra solució que he pensat també podria ser una mena de "media center" que actués com a disc dur extraïble, amb el sistema operatiu preparat per adaptar-se a la nova màquina on estigui instal·lat aquest disc dur, o bé per a funcionar estant sol. Es podria preparar un Linux per fer això... clar que haver d'estar reconeixent el hardware cada cop... Ara, que comptaríem no només amb els mateixos arxius, si no també amb el mateix entorn de treball allà on fòssim... la idea és atractiva :-) !

Ja profunditzaré més en aquest tema un altre dia... si en tinc ganes ;-)